2011-01-16
15:14:59

Regnig söndag

Hallojsan! idag har jag bara pluggat hela dagen, inte så roligt men det är sånt som måste göras;) I torsdags i skolan fick vi lite information om vilken inriktning och vilka individuvella val vi ska göra till hösten:) Jag vet att jag ska läsa inriktning kultur men jag funderar på vad jag ska läsa för kurser. Kanske dans;) jaja, vi får se! Igår bakade jag typ hela eftermiddagen, var rätt trött efteråt men det var det värt för jag älskar att baka;D Bakade brownies och oreos. Oreos är jätte populära i USA så jag tänkte att det kunde vara kul att testa! och dom var SUPER GODA! Älskar dom! Rekomenderas verkligen;) Nu ska jag snart gå ut och gå och senare ifall jag hinner hade jag tänkt att se filmen Rush hour med Jackie Chan:) Ha det gött! Kram Julia

Recept på Oreos!!;)

1 1/2 dl strösocker
1 dl kakao
3 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 krm salt
150 g rumsvarmt eller flytande smör (jag använde vanligt smör)
1 ägg, lätt uppvispat

Fyllning: 50 g smör
             2 1/2 dl florsocker
             1 tsk vaniljsocker
( Om ni vill ha mycket fyllning, gör dubbel sats! ) 

Blanda alla de torra ingredienserna och rör sedan ner smöret och till sist ägget. Gör ungefär 40 runda platta kakor, antingen genom att forma degen till en rulle och skära den i skivor, eller genom att kavla ut den försiktigt till några millimeters tjocklek och stansa ut kakor med ett runt pepparkaksmått. Lägg kakorna på plåt täckt med bakplåtspapper och grädda dem mitt i ugnen i åtta-tio minuter i 175 grader. Rör samman ingredienserna till fyllningen. Bred ut den på undersidan av hälften av de svalnade kakorna och lägg på resten som lock.





 

Postat av: Karin

Åh vad de där såg goda ut!! Måste testa :-)

2011-01-17 | 17:39:25
URL: http://welcometothejungle.bloggproffs.se
Postat av: carro

Bra att du la ut receptet för nu vet jag vad jag måste prova ;)

2011-01-19 | 18:18:30
URL: http://carzzo.blogg.se/
Postat av: Julia

Testa dom det rekomenderar jag!!Super goda;)

2011-01-20 | 14:57:24

Kommentera?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Kommentar: